Dipartimento di Matematica e Applicazioni
 “Renato Caccioppoli”

Insegnamenti dedicati al Dottorato per l'anno accademico 2020-2021

• Some aspects of partial differential equations of elliptic type-Proff. F. Della Pietra,G. Zecca,Università degli Studi  Napoli Federico II(February/March 2021)
  • Numerical Methods and Algorithms for Computer Graphics - Prof. Luisa D'Amore, Università degli Studi di Napoli Federico II  (February/March 2021)
  • Aspects of Regularity Theory in the Calculus of Variations: Integral Estimates and Uniqueness- Prof.Jan Kristensen , Oxford University (July 2021)
  • Groups acting on finite projective spaces and their geometries  - Prof. Francesco Pavese , Politecnico di Bari  (July /September 2021)
  • Spectral Graph Theory and eigenvalue location methods . Proff. Francesco Belardo, Vilmar Trevisan (Novembre e Dicembre 2020)
  • Convective Motions Porous Media- Prof. F. Capone   Dep. Mathematics, Univ.degli Studi Napoli Federico II (January 2021)
  • Introduction to Homogenization Theory   - Proff. U. De Maio; A. Gaudiello Dep. Mathematics Univ. Federico II (January 15-31, 2021)
  • Variational methods in material mechanics: Landau-Degennes' and Griffith's functionals -   Proff. F. Solombrino, B. Stroffolini, Univ. Federico II (January 18-30, 2021)
  • Nash-Moser theorem and KAM theory for Dynamical Systems and PDEs – Prof. Pietro Baldi, Università degli Studi di Napoli Federico II  (March - April 2021)
  • Convective Motions Porous Media -   Proff. F. Capone, De Luca, R. Dep. Mathematics, Univ.degli Studi Napoli Federico II (April-June2021)